Innkjøpstjenesten
Innhold
Trondheim kommune kjøper årlig inn varer og tjenester for ca. 5,9 milliarder kroner. En stor del av disse anskaffelsene skjer gjennom faste leveringsavtaler eller rammeavtaler.
Innkjøpstjenesten er kommunens ressurs- og kompetansesenter for innkjøp. Vi inngår felles innkjøpsavtaler der hvor kommunen kan oppnå markedsmessige og administrative fordeler ved at hele eller deler av kommunen opptrer i fellesskap.
Vi yter også rådgiving, opplæring og informasjon om innkjøp og skal bidra til at disse er miljøvennlige og ressursbesparende.
Anskaffelsesstrategi
Anskaffelsesstrategien for perioden 2023 - 2030
Konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (KGV og KAV)
Trondheim kommune har tatt i bruker KGV/KAV fra Mercell
Formål med å benytte Mercell KGV/KAV er god kvalitetssikring og sporbarhet i anskaffelser og kontraktsoppfølging samt oppfylle krav til elektronisk konkurransegjennomføring i LOA/FOA.
Elektronisk konkurransegjennomføring og kontraktsforvaltning bidra til bedre sporbarhet og kvalitetssikring i anskaffelsesprosessen og kontraktsoppfølging.
Mercell er integrert mot Doffin/TED og ESPD.
E-handel
Trondheim kommune har innført e-handel for alle sine enheter. E-handelssystemet er et verktøy for å effektivisere og rasjonalisere innkjøpsprosessen og skape lojalitet til inngåtte rammeavtaler.
Trondheim kommune har avtale med TietoEvry Norge, på innkjøpsløsning (UBW/UNIT4).
Informasjon om e-handel i Trondheim kommune.
Miljø
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Innkjøpstjenesten, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
TK-kode: 223000
Telefon:
Adresse: Erling Skakkes gate 14, 7013 TRONDHEIM
Leder
Robert Grande
Innkjøpssjef
Annen:
E-post:
Finn ansatt
Sist oppdatert: 19.09.2024