Klart for Oste-VM

26.- 28. oktober er det Oste-VM i Trondheim. Rundt 4500 oster skal under lupen under mesterskapet.

Sist oppdatert: 18.10.2023

Bilde av kvinnelig dommer under tidligere Oste-VM som holder i en stor rektangelformet gulost.
Rundt 4500 oster skal bedømmes under VM i Trondheim. Foto: Guild of Fine Foods.

Rundt 4500 oster konkurrerer om gullet under Oste-VM i år. Oster fra både nasjonale og internasjonale produsenter skal bedømmes av de over 250 dommerne.

Underveis kan du oppleve en ostefest i Spektrum, med aktiviteter for barn og unge, utsalg, kurs og en imponerende restaurantrekke i F-hallen.

Programmet for Oste-VM

image002.png
Foto:Oi! Trøndersk mat og drikke

Studietur rundt i Trøndelag

Torsdag 26.oktober kan du også bli med på studietur i Trøndelag hvor temaet er melk, ost og gårdsopplevelser. Målgruppa er produsenter og gode hjelpere som jobber med næringsutvikling innen mat og drikke.

Turen er et samarbeid mellom Statsforvalteren i Trøndelag, Trøndelag Fylkeskommune, Trondheim kommune og Oi! Trøndersk mat og drikke.

Påmeldingsfristen er mandag 23. oktober.