Endringer i forbindelse med fakturering

Trondheim kommune innfører nytt økonomisystem, og det betyr blant annet at en kunde som har e-faktura hos kommunen fra før, på for eksempel barnehagekontingenten, nå vil motta alle fakturaer fra kommunen som e-faktura.

Sist oppdatert: 24.01.2023

Endret vaskerutiner av adresser mot folkeregisteret

Trondheim kommune vil månedlig vaske kunderegistret mot postadresser som er registrert i Folkeregisteret. Vi oppfordrer derfor alle til å melde inn riktig postadresse til Folkeregisteret, slik at vi unngår å sende fakturaer til feil adresse.

Firmakunder blir vasket mot postadressen som er registrert i enhetsregisteret i Brønnøysund.

Dersom firmakunder har annen fakturaadresse, enn den som ligger som postadresse i Brønnøysund, ber vi om at dette meldes direkte til Trondheim kommune slik at vi kan registrere den i vårt system. Meld fra på e-postadresse .