Mange spørsmål rundt faktura for kommunale avgifter

Trondheim kommune har fått mange henvendelser om faktura for kommunale avgifter i første termin 2021. Her finner du informasjon om hva du bør gjøre dersom du har spørsmål rundt de ulike avgiftene som inngår i samlefakturaen du har mottatt.

Sist oppdatert: 10.02.2022

Bilde av noen som dusjer
Vannavgiften er en avgiftene som inngår i samlefakturaen fra Trondheim kommune.

Faktura for kommunale avgifter består av vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr, eiendomsskatt og feiegebyr.

Hvor henvender du deg dersom du mener noe er feil?

Spørsmål om den enkelte avgift i samlefakturaen må rettes til den enheten som fakturerer den aktuelle kommunale avgiften. Kontaktinformasjon for de ulike enhetene i kommunen finnes på fakturaen, og på våre nettsider for kommunale avgifter.

Fra forsiden på våre nettsider kan du logge deg inn på Min side der du blant annet finner melding om eiendomsskatt og kopi av dine fakturaer. På Min side under “Mine Eiendommer” finner du informasjon om den aktuelle eiendommens vannmåler/vannmålere og oversikt over de siste års forbruk.

Mer informasjon på nettsidene

Det er stor pågang på telefonen. Vi vil derfor anbefale alle å gå inn på nettsidene for kommunale avgifter og se om du finner svar på ditt spørsmål under ofte stilte spørsmål.

Dersom du har spørsmål om betaling av faktura kan du sende e-post til .