Ny gangvei i Granåsen

Nå må du gå gjennom Sivilforsvarsleiren hvis du skal fra den store parkeringsplassen til området ved Toppidrettssenteret. Og sånn blir det nok gjennom denne vinteren.

Sist oppdatert: 16.11.2022

Kart over Granåsen idrettspark
På grunn av anleggsarbeid i Granåsen må du nå gå gjennom den gamle sivilforsvarsleiren for å komme deg til Toppidrettssenteret.

Det er mange ting som foregår samtidig i Granåsen nå om dagen. Parkeringsplassen foran Toppidrettsenteret er nesten ferdig, mens hoppbakken er et stort krater. Det skjer generelt mye arbeider nede i bakken for tiden.

Omlegging av Smistadbekken

Smistadbekken går i rør under hele langrennsstadion og skiskytteranlegget, og undersøkelser har vist at røret har kollapset. Som en del av oppgraderingen av Granåsen legges det derfor et nytt rør - en overvannsledning med diameter 80 centimeter. De pågående arbeidene betyr at deler av langrennsstadion ikke vil tilgjengelig for aktivitet i høst. Arbeidene vil imidlertid avsluttes i forkant av vintersesongen, slik at stadion kan snølegges til vanlig tid.

Ny midlertidig gangforbindelse

Arbeidene med Smistadbekken og flytting av skiskytteranlegget medfører at den tidligere gangforbindelsen bak skiskytterblinkene nå er stengt. Midlertidig gangforbindelse mellom den store parkeringsplassen og området ved Toppidrettssenteret går derfor nå gjennom Sivilforsvarsleiren. Det vil trolig være slik kommende vintersesong.

På bildet under ser du hvor det jobbes akkurat nå. Bildet er tatt av dronetjenesten i Trondheim kommune.

Arbeid i Granåsen

Næring, miljø og samferdsel