Problemer med kunstisen på Leangen

Utfordringer med kjølerør for utebanen i Leangen idrettspark medfører at Trondheim kommune inntil videre ikke kan legge kunstis på indre bane. Hurtigløpsbanen (ytre bane) er åpen som ordinært.

Sist oppdatert: 29.11.2021

Bilde av islegging på Leangen
Tekniske problemer på Leangen gjør at det ikke kan legges kunstis på indre bane utendørs.  Bildet er er fra et tidligere år. Illustrasjonsfoto

Trondheim kommune har utfordringer som medfører at man inntil videre ikke får lagt kunstis på Leangen indre bane. Det er problemer i rørsystemet under banen som fører til dette. Kommunen arbeider med å klarlegge hva som er problemet. Det vil ta noe tid å få avdekket hva som er problemet, og det er ennå uklart om hvilke utbedringer det er behov for. Kommunen søker imidlertid å få løst problemet så snart som mulig.

Dette medfører at det ikke kan legges kunstis på indre bane i Leangen idrettspark med det første. Det er særlig bandy-idretten som bli berørt og idretten er orientert om utfordringene. Problemet medfører begrensninger av isflaten som er åpen for publikum (publikumstid).

Hurtigløpsbanen er åpen som ordinært.

Publikumstid er egne tider på banen som kan benyttes kostnadsfritt og uten reservasjon. Hurtigløpsbanen er åpen for publikum følgende tidspunkt:

• Fra kl. 11.15 tirsdag og torsdag (frem til kl. 16.00).
  • Fra kl. 10.00 onsdag og fredag (frem til kl. 16.00).
  • På mandager holdes kunstisbanen stengt på dagtid grunnet vedlikehold av isen.
  • Det er publikumstid på banen også på kveldstid og helg. I helger er det publikumstid lørdag 15.00-21.00 og søndag 12.00-19.00. Publikumstiden i helgene kan utgå ved hurtigløpsstevner. Sjekk derfor aktivitetskalenderen for opplysninger om tilgjengelig publikumstid. Det blir ikke utført brøyting og ispreparering etter kl. 15.00 lørdag og søndag.

Trondheim Bydrift er nå i full gang med å islegge kommunens naturisbaner rundt i bydelene; Sjekk skøytebanekartet for oppdateringer om status.

Idrett, kultur og fritid