Viktig: Sjekk om du har oppgitt riktig kontaktinfo

Nå er det på tide å sjekke om du og dine står oppført med riktig kontaktinfo slik at vi kan kontakte deg når det blir din tur for å få korona-vaksine.

Sist oppdatert: 11.10.2021

Illustrasjonsfoto av mann som taster på telefonen
Du vil bli kontaktet når det er din tur til å bli vaksinert. Først da skal du gå inn på kommunens nettsider for å bestille time.

Trondheim kommune er i ferd med å igangsette en omfattende massevaksine av byens befolkning. Vaksineprogrammet følger den oppsatte prioriteringslisten fra Folkehelseinstituttet.

Du vil bli orientert når det er din tur til å bli vaksinert. Først når du har fått informasjon om at det er din tur, går du inn på på Trondheim kommunes nettsider for koronainformasjon og bestiller dag og time for vaksinering.

Når kommunen starter massevaksineringen vil altså hver enkelt bli orientert om når og hvordan du kan bestille time for vaksinering. I all hovedsak vil informasjon om vaksine bli gitt via mobiltelefonen, med tilpasninger for de som ikke kan kontaktes på denne måten. Du skal altså ikke kontakte kommunen for å bestille vaksine før du får beskjed om at det snart er din tur. Derfor er det viktig at du har oppgitt riktig kontaktinformasjon.

Sjekk riktig kontaktinformasjon

For at vi skal kunne kontakte deg på enklest mulig måte, må du sørge for at du har oppgitt riktig kontaktinformasjon (både for digital kommunikasjon og postadresse) på www.altinn.no.

Har du bare behov for å oppdatere de digitale opplysningene, kan du oppdatere via denne lenken til norge.no.

Be noen om hjelp

Vi har forståelse for at noen synes det kan være vanskelig å logge seg på slike nettsteder. Derfor er det lurt om du spør noen du kjenner om å hjelpe deg om du står fast. Du som er pårørende oppfordres til å sjekke med dine nærmeste om de er registrert i det nasjonale systemet, og hjelpe til med å få på plass riktig kontaktinformasjon både for digitalpost og via Posten.

Registrer info på vegne av andre

For personer som ikke har tilgang til mobiltelefon eller digital kommunikasjon er det også mulig for pårørende å registrere kontaktinformasjon på vegne av disse, og sørger for å videreformidle viktige beskjeder fra myndighetene. For å få tilgang til andres digitale postkasse må du kontakte kundeservice for den digitale postkasseløsningen du har valgt.

Du kan lese mer om kommunens varslingssystem til privatpersoner og bedrifter i denne artikkelen.

På nettsidene til Trondheim kommune finnes det også en samleside med relevant informasjon om korona-pandemien.

Hilsen kommunen din

Helse og velferd