Anbefaler oppfriskningsdose til de over 75 år

Personer som er 75 år eller eldre anbefales nå en ny oppfriskningsdose med koronavaksine. I Trondheim kommune vil sykehjemsbeboere og personer over 85 år få tilbud om oppfriskningsdose først.

Sist oppdatert: 21.11.2023

Lege som gjør klar vaksine i sprøyte.
Illustrasjonsbilde av forberedelse til vaksinering. Fotograf: Trondheim kommune

Førstkommende fredag begynner vi å sende ut sms med informasjon om tilbudet. Personer som er 85 år og eldre vil få sms først.

- Det er viktig å nå ut til alle. Hvis vi ikke har mobilnummeret til innbygger, vil vi sende brev med informasjon, sier kommuneoverlege Tove Røsstad.

Vi oppfordrer deg til å bestille time til vaksinering via Min side.

Pårørende kan bestille på vegne av personer ved å logge seg på skjemaet på Min side med sin digitale ID. Det må være den samme pårørende som tidligere har bestilt time til vaksinasjon som igjen bestiller ny time.

Hvis du ikke kan bestille time på nett, kan du ringe oss på telefon 90 50 90 52.

Åpningstider koronatelefon

Mandag til fredag kl. 08.15-15.15.

Merk at i uke 30 er koronatelefonen åpen kl. 08.15-11.00.

Vaksineringen foregår på Statens Hus Prinsens gate 1A, med inngang fra Erling Skakkes gate 25.

Åpningstider vaksinestasjon

Mandag til fredag kl. 08.30-15.00.

Korona