Menn i helse trenger enda flere menn

Nå blir det nytt kull med helse-menn. Kjenner du at dette kan være noe for deg?

Sist oppdatert: 15.11.2022

Plakat med informasjon om Menn i helse

Så langt har over 800 menn tatt fagbrevet som helsefagarbeider gjennom Menn i helse. 9 av 10 har fått jobb innen helsesektoren. Menn i helse er et nasjonalt rekrutteringsprogram hvor menn med NAV-ytelser tilbys et komprimert og forutsigbart utdanningsløp frem mot fagbrev.

Det vil bli gjennomført informasjonsmøter i auditoriet på Trondheim voksenopplæringssenter på Sorgenfri.

• Informasjonsmøte for Menn i helse 31. januar 2023 klokken 12.00-13.00.
  • Informasjonsmøte for Kvinner i helse er 2. februar 2023 klokken 12.00-13.00

På informasjonsmøtet vil du bli orientert om Menn i helse, utdanningen og jobbmulighetene. I etterkant av møtet kan du melde deg på til intervju. Etter intervju vil egnede og motiverte kandidater bli tilbudt en 12 ukers veiledet praksisperiode som helserekrutt. Deretter er det sommerjobb og videre utdanningsløp frem mot fagbrev som helsefagarbeider.

Har du spørsmål om Menn i helse? Ta kontakt med fylkeskoordinator Joakim Holmberg på telefon 97 49 90 61 eller e-post .

Menn i helse er et samarbeid mellom kommune, NAV, fylkeskommune, KS og Helsedirektoratet.

Her finner du mer informasjon om Menn i helse.

Helse og velferd