Nå kan folk i Trondheim påvirke arbeidet med friluftsliv og grønne områder

Plan for friluftsliv og grønne områder er lagt ut til høring, og det er nå Trondheims innbyggere kan komme med innspill. Fristen er 23. april.

Sist oppdatert: 24.11.2023

Utsikt fra Bymarka

Planen handler om å bevare og videreutvikle marka og de grønne områdene i Trondheim. Den fokuserer på arealene og anleggene der det foregår friluftsliv, lek og rekreasjon, kvaliteter som er viktig for at mennesker skal trives i byen vår.

- Kommunen har et ansvar for å sikre arealer for friluftsliv og rekreasjon, og tilrettelegge arealene med anlegg, slik som turstier og skiløyper, parker, lekeområder og nærmiljøanlegg. Når tilgjengelige områder og anlegg finnes, vil enkeltpersoner, lag og foreninger skape og utøve aktivitet, sier Helge Grenne i Trondheim kommune.

Trondheim kommune ønsker nå innspill fra både lag og foreninger og privatpersoner. På nettsida www.grønt.friluftsliv.trondheim.no finner du all informasjon om planen. Her er det også muligheter til å komme med sine tanker og meninger om innholdet i planen.

- Vi inviterer også til en åpen kontordag 12. april, slik at den som ønsker det kan komme å stille konkrete spørsmål og få mer informasjon om planarbeidet, forteller Grenne.

Det er mulig å reservere tid med prosjektgruppa via nettstedet til planen.

Idrett, kultur og fritid