Sluppen vaksinestasjon stenges

Vaksinestasjonen på Sluppen er historie før påske, men det er fortsatt mulig å få vaksine mot covid-19 i Statens hus.

Sist oppdatert: 08.04.2022

Bilde av helsesykepleier som gir vaksine på vaksinestasjonen på Sluppen
SISTE STIKK: Etter tirsdag i neste uke stikker vaksinatørene av fra Sluppen og blir å finne i Statens hus i Midtbyen.

I februar 2021 startet Trondheim kommune med massevaksinering av byens innbyggere i den gamle postterminalen på Sluppen. Siden den gang er det blitt satt rundt 440 000 vaksiner.

Etter tirsdag 12. april er det ikke lenger mulig å få vaksine på Sluppen. Framover vil vaksinering skje i Statens hus i Midtbyen, med inngang fra Erling Skakkes gate. Det er ingen vaksinering onsdag 13. april og i helligdagene i påska. Første åpningsdag på Statens hus er tirsdag 19. april.

Det er mulig med drop-in, men vi anbefaler at du bestiller deg time. Dette gjør du på Trondheim kommunens nettsider, slik du har gjort tidligere.

Her kan du bestille deg time for vaksinering i Statens hus.

Åpningstidene vil være 08.30-15.00 på alle hverdager bortsett fra på tirsdager. Da er det åpent helt til 19.30. I mai og juni vil det også være åpent på lørdager fram til og med lørdag 18. juni.

Les mer om vaksinering i Trondheim på kommunens nettside.

Vi minner om at dersom du skal på reise til utlandet, er det fortsatt viktig å sjekke gjeldende innreisekrav for det aktuelle landet, i god tid før avreise.

Helse og velferd

Korona