Påsken 2025

Påsken nærmer seg og vi oppfordrer til å være tidlig ute med søknad om boligsone- og gjestekort, da disse må behandles manuelt. 
Kundesenteret holder stengt fra 16. til 22. april.

Hvordan betaler jeg for parkering?

Hvordan betaler jeg for parkering?

Innhold

Du kan betale med app på mobilen, med tekstmelding (sms), eller på automat.

SmartPark-appen

Med SmartPark betaler du kun for tiden du står parkert. Du kan laste ned SmartPark gratis.

SmartPark på App Store for iPhone

SmartPark på Google Play for Android-telefoner

Du kan stoppe og forlenge parkeringen uten å gå tilbake til kjøretøyet, og du blir varslet når parkeringstiden nærmer seg utløp.

Tekstmelding (SMS)

Avgift opp til 3 timer kan betales med SMS. Hvis du betaler med SMS, vil mobilabonnementet ditt bli belastet med parkeringsavgiften.

  • Send <sonenummer> <registreringsnummer> til 2410.
  • Eksempel: 7400 VF12345

Husk å skrive registreringsnummeret i ett, uten mellomrom mellom bokstaver og tall.

Du mottar nå en kvittering på SMS, legg spesielt merke til oppgitt sluttid i denne. Parkeringen vil løpe i tre timer, eller opp til makstid for aktuell sone.

For å stanse en aktiv parkering, sender du ordet <stopp> til 2410.

Parkeringsautomater

Parkeringsautomatene tar kortbetaling, som Visa og Mastercard. Du taster inn registreringsnummer når du betaler.

Automatene skriver ikke ut billett og du slipper å gå tilbake til kjøretøyet for å legge billett i frontruta.

Du må aktivt trykke for kvittering etter betaling er gjennomført.

Sist oppdatert: 25.10.2024

Fant du det du lette etter?