Økonomi- og virksomhetsrapporter for 2017

Sist oppdatert: 20.02.2019

Nå kan du lese årsrapport, regnskapsrapport og finansrapport til Trondheim kommune for 2017.

Noen glimt fra året som gikk viser en allsidig kommunal virksomhet og tjenesteproduksjon.

• Over tusen trondheimselever deltok på Science Camp, som foregikk under den internasjonale vitenskaps- og musikkfestivalen Starmus.
  • Trondheim kommune har de siste årene bosatt et større antall enslige mindreårige flyktninger. I 2017 kom det til 43 flyktninger, hvorav 33 var fra Afghanistan.

• Flere barn og unge opplever utenforskap og mobbing. Dette var blant temaene da Trondheim kommune arrangerte den nordiske konferansen Storbyens hjerte og smerte i oktober.
  • Tusenvis av kvinner fikk i 2017 gratis HVP-vaksine, som beskytter mot livmorhalskreft. Trondheim kommune opprettet et drop in-tilbud i Trondheim Spektrum, og på vaksinedagene var det lange køer.