To nye smittetilfeller - begge fra Hurtigruten

Mandag 3. august testet to nye personer i Trondheim positivt for covid-19.

Sist oppdatert: 22.02.2022

Illustrasjon av covid-19-viruset

Den ene smittede er i 70-årene og har lette symptomer. Den andre er under ti år, og hadde mandag ingen symptomer. De to smittede har begge vært passasjerer på Hurtigruten. De smittede er ikke i familie. Begge har vært i karantene - den ene hjemme, den andre i en annen kommune - og er nå i isolasjon.

Seks hurtigrute-passasjerer er testet i Trondheim. Bare én av disse har testet positivt. Den andre av mandagens smittede, ble testet i en annen kommune.

Ytterligere en passasjerer, som bor fast i Trondheim, men kommer fra en annen kommune, skal testes tirsdag.

Mandag ble totalt 288 personer testet. 190 er satt opp til testing tirsdag, og 120 vil bli kontaktet i dag for time til testing onsdag.

Siden de første tilfellene i mars, er nå 361 personer i Trondheim blitt smittet av covid-19.

Hele 349 personer til Trondheim kommunes koronatelefon mandag. Dette er det høyeste antallet henvendelser på én enkelt dag siden tjenesten ble åpnet 12. mars.