Tre ansatte i Trondheim kommune smittet av korona

Påskeaften ble 33 personer testet i Trondheim. Tre av disse fikk påvist Covid 19.

Sist oppdatert: 21.02.2022

To av de smittede jobber ved Havsteinekra helse- og velferdssenter. Etter en grundig gjennomgang av karantene- og smitterutinene ved sykehjemmet på påskeaften, er det ikke funnet behov for nye tiltak, bortsett fra når det gjelder de to som har fått påvist smitte.

Den tredje personen som er smittet jobber også i Trondheim kommune, men på en annen enhet. Her pågår kartlegging fortsatt, med full gjennomgang av mulige tiltak. Ingen flere pasienter har fått påvist smitte.

Av de tre smittede er to kvinner i 30-årene og en kvinne i 50-årene. For den ene kvinnen i 30-årene er det ikke kjent nærkontakt til smittet, mens det for de to øvrige er kjent nærkontakt til smittet person.

Alle har mildt forløp.