Medarbeidere med innvandrerbakgrunn får ledelsesopplæring

Trondheim kommune har for andre gang gjennomført et eget program i ledelse for fast ansatte medarbeidere med innvandrerbakgrunn.

Sist oppdatert: 26.01.2023

Gjennom ledelsesprogrammet ønsker kommunen å styrke forutsetningene hos motiverte ansatte, som har utdannelse på minimum bachelornivå, til å kvalifisere seg til lederstillinger i kommunen.

De ansatte har deltatt i forelesninger og gruppearbeid, og gjennomført praksisuke og individuelle selvstudier. Deltakerne har avlagt en semesteroppgave om ledelse, og gjennomført og bestått avsluttende eksamen.

Ansatte i kommunen

Fra venstre: Sahira Hussain Nomat, Gaby Mujica, Sarrah Ouaz, Ellen Edvardsen (veileder og sensor), Edhija Mahic, Reza Monajemi (kursleder), Nagiballa Raz Mohammed Akbari, Morten Wolden (rådmann), Cengiz Taspinar, Paal T. Wiig (kursleder), Diyar Naif Marouf, Amin Said og Victoria Pryanishnikova. Orie Kimura var ikke til stede da bildet ble tatt.