Heder til to døråpnere

Mannen bak Toppidrettsveka Harald Fladseth og professor i bergmekanikk Charlie Chunlin Li ble tirsdag kveld hedret med døråpnerpriser. Årets døråpner 2018 gjør stas på personer som markedsfører Trondheim og regionen gjennom kultur-, idrett- og kongressarrangement.

Sist oppdatert: 22.01.2019

Charlie Chunlin Li, professor i bergmekanikk ved NTNU, er Årets døråpner kongress. Han har sterke internasjonale og nasjonale nettverk, og i 2018 stod han bak den 3rd International Conference on Rock Dynamics and Applications (RocDyn) i Trondheim med 170 deltagere fra hele verden. Og neste år kommer den store konferansen Eurock 2020 med 700 deltagere til Trondheim og Norge for aller første gang. Juryen skriver at vinneren er et godt eksempel på internasjonale forskere som bidrar til sterke fagmiljø i byen.

Harald Fladseth, gründer og eier av arrangementet Toppidrettsveka, er Årets døråpner idrett og kultur. I august fyller skifolket bygatene med fart, spenning og publikumsfest.

Gjennom nasjonal TV-dekning får vi se store idrettsprestasjoner og Trondheim og Midtbyen på sitt flotteste, heter det fra juryen.

Bilde fra utdeling av pris for årets døråpner

Årets døråpner er et samarbeid mellom Visit Trondheim, Næringsforeningen, Sparebank1 og Trondheim kommune.

I kriteriene for prisen står det:

1. Personen er en døråpner inn mot sitt internasjonale og nasjonale nettverk
  2. Ildsjel i fagmiljø som fremsnakker Trondheim som vertskaps by
  3. Arrangementet/Kongressen skal være av nasjonal eller internasjonal karakter og av en betydelig størrelse
  4. Personen har vært vertskap for et større arrangement/kongress og er gjerne under planlegging av flere.

Vi gratulerer døråpnerne 2018.