Trondheim kommune nominert til innovasjonspris

Trondheim er en av tre kommuner som er nominert til Kommunal- og moderniseringsdepartementets innovasjonspris for 2019.

Sist oppdatert: 01.07.2022

Rita Ottervik og Morten Wolden med flere

SAMARBEID OM INNOVASJON: NTNU og Trondheim signert i januar 2018 avtalene om Universitetskommunen TRD3.0. Nå får prosjektet oppmerksomhet fra departements hold.

Denne prestisjefylte prisen deles ut årlig og skal berømme en kommune som kan vise til godt innovasjonsarbeid som har gitt resultater. Trondheim kommune er nominert for arbeidet med Universitetskommunen TRD3.0. Prosjektet, som fokuserer på innovasjon i offentlig sektor, startet som et samarbeid mellom Trondheim og NTNU, og utvikles videre i samarbeid med flere.

Juryen har vurdert 20 kommuner og 40 ulike prosjekter til innovasjonsprisen. Vinneren blir offentliggjort under Fremtidens kommuner i Arendal i begynnelsen av juni.

Prisutdelingen skal også bidra til å spre de beste eksemplene på offentlig innovasjon i kommunesektoren og dele viktige erfaringer og læring fra de nominerte kommunene. I tillegg til heder og ære, vil vinnerkommunen motta 500.000 kroner.