Ny kommunalsjef ansatt

Kommunedirektøren har i dag ansatt Annika Björnström som Trondheim kommunes nye kommunalsjef for Barne- og familietjenesten.

Sist oppdatert: 11.10.2021

Foto av Annika Björnström
Annika Björnström er ansatt som ny kommunalsjef for Barne- og familietjenesten i Trondheim kommune.

Annika Björnström (49 år) er utdannet sosionom fra Umeå Universitet, med videreutdanning i master of public administration fra Copenhagen business school/HiST/HiNT.

Björnström kommer fra stillingen som enhetsleder ved Omsorgsenheten ved Barne- og familietjenesten i Trondheim kommune, en stilling hun har hatt siden 2009.

Hun har tidligere vært enhetsleder i Stjørdal kommune, og har hatt ulike barnevernsfaglige stillinger i både Norge og Sverige.

Annika Björnström overtar stillingen som kommunalsjef så snart som mulig.

Utrolig viktig område

- Barne- og familietjenesten er et utrolig viktig tjenesteområde, som skal bidra til at barn og unge har en trygg og god oppvekst og at alle hører til et fellesskap. Som kommunalsjef får jeg anledning til å bidra i dette arbeidet, noe jeg ser frem til å nå gjøre i en ny rolle, sier Björnström.

- Fremtidens utfordringer må løses i mellomrommene mellom de ulike fagfeltene og etatene, ikke innenfor boksene. I Trondheim kommune har vi valgt relasjonell velferd som et av mange kunnskapsgrunnlag vi skal følge. Jeg ønsker som kommunalsjef å bidra til at dette ikke bare er noe vi snakker om, men som skal vises i praksis, sier hun.

Helse og velferd