Ny organisasjonsdirektør ansatt

Trude Kjeldstad (52) har i dag takket ja til å bli ny organisasjonsdirektør i Trondheim kommune. Hun i dag ansatt som organisasjonssjef i Museene i Sør-Trøndelag (MIST).

Sist oppdatert: 29.06.2021

Foto av Trude Kjeldstad
Trude Kjeldstad (52) er ansatt som ny organisasjonsdirektør i Trondheim kommune.

Det var 21 søkere til stillingen.

Kjeldstad har bakgrunn fra både privat og offentlig virksomhet, store nasjonale og internasjonale selskaper, kommunesektoren og MiST. Hun har tidligere også erfaringer fra lederstillinger deriblant som HR-direktør i Rambøll og personal- og organisasjonssjef i Leksvik kommune.

Trude er utdannet med mastergrad i helse-, organisasjons- og kommunikasjonspsykologi fra Institutt for Psykologi ved NTNU. Hun har hatt lederansvar i verdidrevne organisasjoner med fokus på arbeidsforhold, bærekraft og samfunnsutvikling

Hun har jobbet med ulike kommunikasjons- og virksomhetsstyringssystemer, og har erfaring med endringsledelse i teknologidrevne kompetansemiljø med søkelys på innovasjon gjennom digitalisering, brukermedvirkning og transformasjon.

Kjeldstad har erfaring fra omstillingsarbeid, hun har deltatt i flere endringsprosesser i det private, og også i det offentlige.

Ser frem til jobben

- Jeg ser fram til å være med og utvikle Trondheim til beste for mennesker og miljø. Samfunnet møter nå store utfordringer knyttet til digital og grønn omstilling, og jeg ønsker å bidra aktivt i dette arbeidet, sammen med de mange dyktige ansatte i Trondheim kommune, sier Trude Kjeldstad.

Kommunedirektør Morten Wolden gleder seg til å få Trude Kjeldstad med på laget fremover i Trondheim kommune.

- Kommunesektoren står foran svært store endringsprosesser. Bystyret har både vedtatt en plan for ny arbeidsgiverpolitikk og en plan teknologi og modernisering der den nye organisasjonsdirektøren får en sentral rolle. Trondheim skal med sitt utgangspunkt som kunnskapsby lede an i den bærekraftig omstillingen av kommunesektoren, sier Wolden.

Trude Kjeldstad starter i jobben 1. oktober.