Helseplattformen er nå i produksjon i Trondheim kommune!

Omleggingen begynte torsdag 5. mai etter en felles plan utarbeidet av Helseplattformen, Trondheim kommune, Norsk Helsenett og Hemit. Og klokken 03.00 natt til 7. mai var kommunen på lufta med Helseplattformen som planlagt.

Sist oppdatert: 07.05.2022

Foto av jublende medarbeidere.

-Så langt har det gått over all forventning, sier helse- og velferdsdirektør Wenche P. Dehli nå i formiddag.

Fredag klokken 18.00 ble det bekreftet fra alle aktører at alle forberedende aktiviteter var ferdigstilt slik at integrasjon og migrering kunne fortsette med sitt arbeid i tråd med planen.

Trondheim kommune bekreftet klokken 22.30 at Legevakta var klar til å ta ned e-meldinger for å begynne overgangen til Helseplattformen.

Til slutt ble det gjennomført en siste innsjekk fra klokken 02.30 til 03.00 hvor det ble bekreftet at alle aktiviteter var ferdigstilt og at alt fungerte. Om lag 40 integrasjoner er satt i drift.

Dette betyr at overgangen til Helseplattformen er gjennomført i tråd med plan, og løsningen er satt i produksjon, klar til bruk.

Alle kommunens tjenesteområder innen helse og velferd, som legevakt, helsehus, helse- og velferdstjeneste, helsestasjon og skolehelsetjeneste, fengselsomsorg er nå på ett felles system.

Helse og velferd