Slik var korona-året i Trondheim

Hele 2020 og så langt i 2021 har mye handlet om korona, smittevern og pandemi. Både internt i Trondheim kommunes organisasjon, i byen og i hele samfunnet. I denne korona-dokumentaren har vi oppsummert noe av det som har skjedd under pandemien så langt.

Sist oppdatert: 12.04.2021

Ansatt med værneutstyr gjør seg klar på Leangen teststasjon.
Teststasjon på Leangen har vært en sterkt trafikkert vei siden oppstarten i september.

Her kan du lese vår dokumentar

Det ble viruset med stor V og har preget alle deler av vår hverdag de siste månedene. Vi har vært nødt til å tåle sterke inngrep og restriksjoner. Næringsliv, kultur- og idrettsliv, skoler, barnehager, institusjoner - ja i alle deler av samfunnet har viruset endret måten vi har levd på - for en stund.

Det gjenstår å se hvilke langsiktige konsekvenser og skadevirkninger pandemien får, men vi ser etter hvert starten på slutten nå - forhåpentligvis. Vaksineprogrammet er i gang, og stadig nye grupper i befolkningen får tilbud om å få vaksine.

I vår korona-dokumentar har vi oppsummert en del sentrale hendelser i Trondheim kommune gjennom det siste året. Samtidig får du et innblikk i hvordan deler av kommunens virksomhet har jobbet i denne krevende tiden.

Helse og velferd

Korona