Ducky

Logo til Ducky

Om dem

Ducky er en trondheimsbasert klima-teknologibedrift som lager digitale verktøy for å redusere enkeltpersoners fotavtrykk. Dette gjøres gjennom en unik verktøykasse hvor kommuner kan se det forbruksbaserte utslippet for alle nabolag i et digitalt kart, virksomheter kan benytte API løsninger for å få tilgang til data for å påvirke kunder og organisasjoner kan konkurrere i digitale klimamesterskap.

Kontrakt

PDF av kontrakten med Ducky

Hva de vil jobbe med

1. Bidra til at norske kommuner har oversikt over forbruksbaserte utslipp og støtte disse i å lage en plan for å redusere disse fra 13,5 til 3 tonn innen 2030.
  2. Bidra til at alle virksomheter som ønsker å utdanne og engasjere egne kunder får tilgang til API tjenester som muliggjør dette.
  3. Bidra til at alle organisasjoner kan engasjere medlemmer / ansatte og dermed skape en kultur for bærekraftig endring.
  4. Bidra til at verktøyene og kunnskapen spres til FN byer over hele verden gjennom samarbeid med bærekraftssenteret.

SDGS som de fokuserer på

SDGs Ducky fokuserer på: 9, 11, 12, 13, 16

Ytterligere informasjon om Ducky