Administrasjon og lederstøtte
Innhold
Administrasjon og lederstøtte dekker et bredt spekter av behov både innad i kommunen, og utad mot innbygger. Derfor har vi ansatte med bred kompetanse, som samarbeider med alle deler av kommunen.
Trondheim kommunes overordnede kommunikasjonsstrategi
Sosiale medier
Når du tar kontakt med Trondheim kommune, på sosiale medier, er det gjerne oss du møter.
Hovednummer
Når du ringer Trondheim kommunes hovednummer for å få hjelp, er det vi som veileder deg.
Utvikling
En sentral oppgave for enheten er å bidra med utvikling for hele kommunen. Det spenner fra økt produktivitet gjennom digitalisering, til stadig forbedring av dialogen med innbygger.
Om enheten
Om oss
Vi håndterer et bredt sett av oppgaver tilknyttet blant annet lønn, regnskap og saksbehandling for Byrådet, service til innbygger, produksjon av kommunens ID-kort. Vi bidrar også med oppfølging av alle enhetsledere.
Enhetens ansatte er i dag organisert i to grupper. Vi er lokalisert på Rådhuset og Statens hus. Noen ansatte har oppgaver i begge gruppene og ulike prosjekter. Enheten er lærebedrift.
Enhetens serviceerklæring
Serviceerklæring
Vi skal gi vennlig service, riktig informasjon, god veiledning og henvise deg videre til riktig instans i kommunen når du trenger det.
Vi tilbyr følgende tjenester:
- betjening av kommunens hovednummer, chat og sosiale medier
- drift av ID-kontoret som utsteder ID-kort til alle kommunens ansatte
- drift av felles møterom på Rådhuset
- veiledning i kommunens saksbehandlingssystem for kommunens byråd og kommunalsjefer med stab
- merkantile funksjoner for Byrådet, kommunalsjefer med stab, enhetsledere og egen enhet
- fagressurs i ulike prosjekt og grupper
Hva kan du forvente av våre tjenester?
Vi skal henvise deg til digitale kanaler eller løsninger og veilede deg slik at du får utført tjenesten på en tilfredsstillende måte.
Når du skriver til våre postmottak
Vi sjekker postmottak daglig. Henvendelser som kommer til våre postmottak besvares i løpet av et døgn. Forvaltningsloven § 11
Vi forsøker alltid å henvise videre til korrekt instans om henvendelsen ikke kan besvares av oss.
Når du kontakter oss på chat eller sosiale medier
Vi svarer på chat og sosiale medier mellom 08.00-15.30 alle hverdager, men du kan sende inn henvendelser hele døgnet.
Når du ringer oss på telefon
Vi har som målsetting at du skal få rask kontakt med oss når du ringer. Her skal vi hjelpe deg så langt vi kan for at du skal få svar på din henvendelse. Om du er usikker på hvem i kommunen du skal snakke med, kan du søke opp person, enhet eller tjeneste via søkefelt på kommunens nettside.
Vår behandling av sensitiv informasjon
De som benytter våre tjenester skal være trygg på at konfidensialitet ivaretas og at informasjon behandles med respekt. Alle våre medarbeidere er godt kjent med personvernreglene og ivaretakelse av disse.
Hva ønsker vi av deg?
Vi ønsker at postmottak blir benyttet fremfor generelle henvendelser direkte til ansatte via e-post, chat eller per telefon. Alle henvendelser sendt til postmottak bør inneholde fullt navn og kontaktinformasjon.
Bruk nettvett. Ikke oppgi sensitive personopplysninger når du kontakter Trondheim kommune.
Forbedringsforslag til service
Har du noen forbedringsforslag, er det bare å ta kontakt med oss. Vi tar alle slike henvendelser seriøst og vi har et inderlig ønske om å bli enda bedre i vår serviceleveranse. Ansatte bes bruke avviksmelding/forbedringsmelding, besøkende kan sende henvendelse til .
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Administrasjon og lederstøtte, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
TK-kode: 201000
Telefon:
Adresse: Prinsens gate 1C, 7013 TRONDHEIM
Leder
Mai Sissel Grønli
Enhetsleder
Annen:
E-post:
Sist oppdatert: 10.02.2025