Byggesakskontoret
Ingress
Innhold
Byggesakskontorets primære og samfunnsnyttige oppgave er å bidra til å sikre god kvalitet i bygde- og ubygde omgivelser og å påse at nasjonale og lokale politiske mål blir nådd.
Byggesakskontoret vurderer og behandler alle innsendte bygge- og delesøknader, samt besvarer henvendelser fra profesjonelle aktører og byens befolkning etter plan- og bygningslovgivningen.
Kommunen er pålagt å påse at plan- og bygningsloven overholdes. På bakgrunn av dette følger Byggesakskontoret opp ulovlige tiltak, samt fører ulike typer tilsyn.
Nyttig informasjon om bygg, kart og eiendom
Du finner også mye informasjon hos:
Kontaktinfo
Postadresse: Trondheim kommune, Byggesakskontoret, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim
Fysisk post kan leveres i Bytorget i Erling Skakkes gate 14.
Fra og med 1. januar 2025 stenger publikumsmottaket på Bytorget i Erling Skakkesgate. Nytt publikumsmottak blir i hovedsak på rådhuset.
Åpningstider telefon:
Mandag - fredag kl 10:00 - 14:00
NB! Vi holder vårt sentralbord stengt i jula fra og med 23. desember. Vi har vanlig åpningstid igjen fra 2. januar 2025.
TK-kode: 523000
Telefon:
Adresse: Holtermanns veg 7, 7030 TRONDHEIM
Leder
Elisabeth Høyem
Bygningsjef
Direktetelefon:
Annen:
E-post:
Finn ansatt
Sist oppdatert: 17.12.2024