Legemiddelkomiteen (LMK)
Legemiddelkomiteen (LMK)
Innhold
Legemiddelkomiteen (LMK) jobber med kvalitetssikring av legemiddelhåndteringen i kommunen. Komiteen har til oppgave å bistå enhetene i utvikling og vedlikehold av et kvalitetssystem for legemiddelhåndtering, samt oppfølging/revisjon av systemet.
Rådgivning
- Legemiddelkompetent rådgivningsfunksjon. Komiteens arbeid skal bidra til riktig legemiddelbruk i kommunen.
Prosedyrer
- Utvikle og kvalitetssikre prosedyrer for legemiddelhåndteringen i kommunen.
- Utvikle og kvalitetssikre helsefaglige prosedyrer.
Opplæring
- Kvalitetssikre opplæringsplaner, herunder undervisning i legemiddelhåndtering.
- Godkjennelsesrutiner i henhold til forskrifter.
- Arrangere kurs i legemiddelhåndtering for kommunens ansatte.
Kontakt
(kommunefarmasøyt)
Sist oppdatert: 25.07.2024