For deg som er støttekontakt eller fritidsassistent

For deg som er støttekontakt eller fritidsassistent

Her finner du informasjon og praktiske verktøy du trenger når du er støttekontakt eller fritidsassistent.

Er du ikke støttekontakt/fritidsassistent, men har lyst til å bli det? Les mer om hvordan du registrerer deg.

Verktøy og praktisk informasjon

Lønn, godtgjørelse og registrering av timer

Timelister skal leveres hver måned. Hvis det går mer enn 3 mnd i mellom registreringene, vil du ikke kunne registrere nye timer i HR-portalen. Frist for å registrere timer er den 20. hver måned - da får du lønn/godtgjørelse den 12. måneden etter.

Støttekontakter skal bruke HR-portalen ved registrering av timer

Fritidsassistenter skal levere timer i HR-portalen (alle skal ha fått tilsendt en e-post angående dette).

Du kan sende timelisten , du kan sende en utskrift pr post eller du kan levere en utskrift på vårt kontor. Fritidsassistenter skal bruke HR-portalen ved fravær, og finner lønnslippen der.

Spørsmål vedrørende godtgjøring/registrering av timer i HR-portalen rettes til merkantilt team:

John Haugen, telefon 94 78 96 29
E-post:

Renate Bekken, telefon 47 50 29 54
E-post: 

Svetlana Rôhlinger, telefon  73 84 17 00
E-post:

Politiattest

Politiattest - elektronisk søknad
NB! Din kontaktperson i Kulturenheten sender deg skjemaet “Bekreftelse på formål” som du må fylle ut og legge ved søknaden om politiattest.

Politiattest skal være levert til Kulturenheten før oppdraget kan starte.

Om problemer med sending av e-post til dere med hotmail-adresser

Situasjon
E-post fra oss i Kulturenheten sendt til mottakere med e-post på Hotmail og Outlook (@hotmail.com) når ikke alltid fram. Noen av e-postene kommer fram uten problemer, andre ser ut til å gå tapt på veien. Vi har ellers ingen problemer med å sende e-post til andre i kommunen.

Årsak
Grunnen til dette er en tidligere oppdatering på Hotmail som nå registrerer e-poster sendt fra Google-mail som søppelpost. Sånne e-poster blir uten problemer sendt fra vår side, men mottakerens leverandør stopper dem, eller sorterer som søppelpost.

Løsning
Dette er dessverre ikke noe vi kan fikse sentralt siden feilen ikke ligger i kommunale systemer.

Dere med hotmail-adresser må eventuelt sjekke dette:

  • Logg inn på Hotmail (outlook.live.com)
  • Klikk på Settings oppe til høyre
  • Klikk på View all Outlook settings nederst
  • Klikk på Junk email.
  • Skriv inn "gmail.com" i søk under "Blocked senders and domains".
    Hvis gmail ligger der, så er det grunnen.
  • Slett gmail fra lista
    Vi har opplevd mange ganger at de med hotmail-adresser ikke mottar e-post fra oss og andre, i mange tilfeller har det blitt til at støttekontakt/fritidsassistent endrer mailadresse (til f.eks gmail) så vi unngår disse problemene.
Jeg er støttekontakt for voksne

Aktivitetsrapport skal leveres innen 20. mai og 20. november. Du får tilsendt lenke til digitalt rapportskjema av din kontaktperson i Kulturenheten i forkant av fristen. I noen tilfeller kan du bli bedt om å levere rapport utenom fristene. 

Nyhetsbrev og samlinger
Les nyhetsbrev fra oktober 2022 (pdf) med informasjon om bl.a. temakveld 9. november, åpen resepsjon for mottak av timelister og ulike aktiviteter.

Jeg er støttekontakt for barn

Aktivitetsrapport
Som støttekontakt må du levere en aktivitetsrapport noen ganger i året, denne blir sendt til deg av din kontaktperson.

Tips: Aktivitetsplan
Her er et eksempel på en enkel aktivitetsplan. Kopier og lim inn i tomt dokument.

Jeg er fritidsassistent

* Send rapportskjema til din kontaktperson i Kulturenheten pr e-post eller post, eller lever i Kjøpmannsgata 36.

 

Finn aktiviteter for barn og voksne

Utstyr og lokaler som kan bestilles/bookes

Kontakt Kulturenheten

Kontaktinfo til ansatte i Barnekultur

Kontaktinfo til ansatte i Tilrettelagt fritid

 

Sist oppdatert: 10.04.2024

Fant du det du lette etter?

Gå til toppen

arrow_upward