Ringvålvegen 11 og J.O. Stavs veg 4, 6 og 8, detaljregulering - Heimdal helse- og velferdssenter

Frist for innspill: 11.11.2024

Begrenset høring

Planforslaget for Heimdal helse- og velferdssenter m. fl. lå ute til offentlig ettersyn i perioden 5. mars - 29. april i år.

Etter bearbeiding og forslag om nye endringer ser byplankontoret behov for
å sende planforslaget på begrenset høring. Bearbeidet planforslag oversendes dere som berørt myndighet eller som berørt nabo/beboer.

Bakgrunnen for ny høring
Planforslaget har fått endret utforming siden førstegangsbehandlinga, etter innsigelser fra Trøndelag fylkeskommune om trafikksikkerhet og Statsforvalteren i Trøndelag om antall parkeringsplasser og støy, samt innspill fra naboer om de samme temaene.

Planforslaget omfatter nå to alternative kjøremønster for varelevering og renovasjon. Det er gjort nye støyvurderinger for disse løsningene, spesielt for eksisterende bebyggelse i J. O. Stavs veg 1 og 2.

For oversikt over eksisterende parkeringskapasitet, og foreslått parkeringsandel vises det til egne vedlegg i saksdokumentene.

Det er også ønskelig å få tilbakemelding på om innsigelsene fra Trøndelag fylkeskommune og Statsforvalteren er imøtekommet i saken og begge forslagene om nytt kjøremønster. Hvilket alternativ av de to kjøremønstrene som velges vil besluttes av kommunen i forbindelse med endelig vedtak av planen. Skiltplaner, skiltlister for vendehammer og rundkjøring med sporingskurver er også vedlagt saken.

Saksdokumenter alternativ 1

Saksdokumenter alternativ 2

Felles dokumenter for begge alternativene

Trondheim kommune Byplankontoret
Postboks 2300 Torgarden
7004 Trondheim eller

Spørsmål kan rettes til Bytorget

Saksreferanse: 2023/10146

Gi innspill

Logg inn for å gi innspill

Du kan også sende inn merknad på e-post til . Husk å oppgi saksreferanse.

Sist oppdatert: 18.10.2024