Klart for å bestille time til koronavaksinering

Vaksinasjon- og smittevernkontoret i Trondheim kommune har nå åpnet for timebestilling til koronavaksine. Det er mulig å få influensavaksine samtidig med koronavaksine.

Sist oppdatert: 06.10.2023

Sykepleier stikker vaksinesprøyte i arma på en kvinne.

Nytt av året er at fastlegene også tilbyr koronavaksine i tillegg til influensavaksine. For informasjon om timebestilling hos fastlegene henviser vi til fastlegekontorenes hjemmesider. Vaksineringa starter i uke 42 både hos fastlegene og kommunen.

Dersom du ønsker å benytte kommunens tilbud, gå inn på denne sida. Du finner lenka ved å trykke på “timebestilling". Bestilling skjer i innbyggerportalen HelsaMi.

Vaksinasjon- og smittevernkontoret vil vaksinere i nye lokaler i Statens Hus. Ny inngang er hjørnet Prinsens gate/ Bispegata (Inngang H).

Vaksinasjon- og smittevernkontoret anbefaler at de som skal ha koronavaksine bestiller via nettsiden. Det vil være mulig å bestille via telefon, men kontoret har begrenset kapasitet til å besvare telefonhenvendelser hvis pågangen blir stor.

Mangler du fastlege?

Personer som er folkeregistrert eller bosatt i kommunen uten fastlege i Trondheim kommune benytter vaksinetilbudet på Vaksinasjon- og smittevernkontoret.

Oppfriskningsdose for korona er anbefalt for disse målgruppene:

• Personer 65 år og eldre
  • Personer 18 - 64 år som tilhører en risikogruppe
  • Barn og ungdom 5 -17 år med alvorlig grunnsykdom
  • Gravide i 2. og 3. trimester. Vaksinasjon i 1. trimester kan vurderes dersom den gravide har tilleggssykdommer som gir ytterligere økt risiko

Helse og velferd

Korona