Tilvisningsavtale

Trondheim kommune ønsker å inngå tilvisningsavtale med utleieaktør for fremskaffelse av utleieboliger. Målet er å bidra til utvikling av gode og inkluderende bomiljø, og styrke det profesjonelle utleiemarkedet i Trondheim. Det søkes om inntil 200 utleieboliger, fordelt på flere prosjekter.

Vi ønsker i hovedsak familieboliger, med gode fellesareal og møteplasser. En tilvisningsavtale gir kommunen rett til å henvise sine boligsøkere til alle boligene i prosjektet, med en begrensning på inntil 40% av boligene i prosjektet til enhver tid. De øvrige boligene kan leies ut på det ordinære leiemarkedet. Med bakgrunn i tilvisningsavtalen med kommunen, kan utleieaktør søke om lån til utleieboliger hos Husbanken. Husbankens krav til kvalitet er sammenfallende med byggteknisk forskrift, og Husbanken tilbyr gunstig finansiering på inntil 85% finansiering av prosjektet, gode rentebetingelser og opptil 50 års nedbetalingstid.

Frister for å levere tilbud er 1. juni og 1. september.

For kontakt/spørsmål: Eierskapsenheten ved Ingrid Lindebø Knutsen, tlf 99 02 41 49 eller e-post: .

Utlysning av tilvisningsboliger (pdf).

Sist oppdatert: 29.04.2024