Charlottenlund helse- og velferdssenter

Bilder av Charlottenlund helse- og velferdsenter

Kontakt Charlottenlund helse- og velferdssenter

Finn ansatt og se kart

Innhold

Velkommen til Charlottenlund helse- og velferdssenter

Charlottenlund helse- og velferdssenter ligger ca. 6 km øst for Trondheim sentrum i landlige omgivelser med store friområder. Det er gode bussforbindelser hit. Hvis du kommer med bil er det parkering på oppmerkede plasser, eller rett over gata.

På sykehjemmet bor 64 pasienter fordelt på to etasjer. Hver etasje består av to fløyer med 16 pasientrom, der alle rommene har eget toalett og dusj. I hver fløy er det kjøkken og stue. Rommene er møblert med seng, nattbord, klesskap og lenestol. Du kan gjerne ta med ting du er glad i og egne bilder slik at du trives på rommet.

Det er god faglig kompetanse blant ansatte. Her jobber både sykepleiere, vernepleiere, helsefagarbeidere, aktivitør, serviceverter og assistenter. Vi legger til rette for ivaretakelse av sosiale, kulturelle, religiøse og åndelige behov. Vi har en overordnet målsetting om at beboerne skal oppleve god livskvalitet, omsorg og trygghet gjennom brukermedvirkning og kompetanse hos personalet. 

Til deg som har fått plass i sykehjem

Søk om plass

Ta kontakt med helse- og velferdskontoret i din bydel for å søke om tjenester i kommunen. Er du usikker på hvilken bydel du tilhører, kan du se i kartet over bydelene.

Helse- og velferdskontoret tar i mot henvendelser og søknader, vurderer hvilke tjenester du trenger du trenger og fatter vedtak om tjenester. Du kan også ta kontakt for å få råd og veiledning om helse- og omsorgstjenester, frivillige tilbud og støtte til pårørende. 

Trondheim kommune har vedtatt en kvalitetsstandard, som sier hva du kan forvente av praktisk hjelp i hjemmet.

Priser helse- og velferdssenter

Priser for å bo på helse- og velferdssenter

Hjelp og støtte til deg som er pårørende

Jobb i helse

logo jobb i helse

Helsevesenet i kommunen byr på spennende jobbmuligheter. Kommunen trenger spesielt sykepleiere, vernepleiere og helsefagarbeidere.

Les mer om Jobb i helse

Praktisk informasjon

Besøkstider

I utgangspunktet er  det ingen begrensning i besøkstid, men det er ønskelig at det tas hensyn til tider ved morgenstell/kveldsstell og måltider, samt den enkeltes døgnrytme. Hvis besøkende ønsker å finne spesielt gode tidspunkter å komme på besøk, kan de spørre sin primærkontakt eller ringe avdelingen.

På ettermiddag og helg er ytterdøren låst. Bruk porttelefon på venstre side ved hovedinngangen, den vil til enhver tid være betjent.

Aktiviteter 

Vi har underholdning og aktiviteter av ulike slag gjennom hele året. 

Pårørende som ønsker å delta på tilstelninger og arrangementer er velkommen til det.

Informasjon om aktiviteter vil komme på informasjonstavler på avdelingene og i inngangspartiet. 

Vi vil også legge ut aktiviteter i Aktivitetsportalen.

Frisør og fotpleier

Frisøren er på huset hver mandag. Fotpleier kommer jevnlig, alt etter behov. Personalet kan bestille time på vegne av beboerne.

Tilsynslege og tannlege

Tilsynslegen har det medisinskfaglige ansvaret for beboerne ved sykehjemmet. Har du eller pårørende behov for en samtale med legen, ta kontakt med primærkontakt eller avdelingsleder for å avtale tid.

Lov om tannhelsetjenesten gir beboere med vedtak på heldøgns omsorg, rett til gratis tannbehandling i den offentlige tannhelsetjenesten.

Dersom beboeren ønsker å fortsette som pasient til tidligere benyttet tannlege er dette mulig, men kostnadene dekkes da av beboeren selv.      

Charlottenlund helse- og velferdssenter samarbeider med Brundalen tannklinikke og beboerne får tilbud om tannbehandling etter behov. 

En gang i året kommer det tannpleiere derfra for å se over tennene til alle beboerne, og de vil ut fra resultatet finne ut hvem som må til tannklinikken.

Brukerråd 

God brukerinnflytelse i en serviceinnstilt kommune.

Kommunen skal tilby best mulig tilpassede tjenester ut fra den standard og kvalitet bystyret har vedtatt og lovverket stiller krav om.

Et brukerråd består av brukere/representanter for brukere av en tjeneste, enhetsleder og ansatte ved tjenesten. Sammen jobber brukerrådet for at tjenesten til enhver tid skal være optimal. Dette vil en oppnå når det er et godt samspill mellom brukerne og fagfolkene. Det er summen av begge parters kompetanse kommunen vil utløse.

Brukerrådet er en arena for dialog, et sted for fruktbart samspill mellom alle parter. Her skal det utvikles synspunkter, erfaringer, verdier og fagkunnskap for at tjenestekvaliteten skal bli basert på et bredest mulig grunnlag. Veien til kommunens øverste ledelse skal være kort.

Brukerrådets medlemmer
  • Harald Hasfjord, brukerrådsleder
  • Torunn Sørensen
  • Eva Katrine Aa Dreier
  • Marianne Betten Pedersen, ansatt
  • Pia Rande, enhetsleder

 

Verdigrunnlag

Trondheim kommune ønsker at følgende verdier skal ligge til grunn for all virksomhet ved helse- og velferdssenteret:

Trygghet

  • Du skal være trygg på at du mottar hjelp innen fem minutter etter å ha ringt på.
  • Personalet overholder avtaler med deg.
  • Du mottar hjelp fra personale med erfaring og utdanning.
  • Du skal ha en primærkontakt i avdelingen.
  • Helsepersonell har taushetsplikt.
  • Skriftlige anmerkninger fra deg eller dine pårørende følges opp av ledelsen
  • Du får legetilsyn ved behov

Respekt

  • Personalet skal lytte til deg og forsøke å imøtekomme dine behov.
  • Personalet skal samarbeide med deg og dine pårørende og utarbeide et individuelt tilpasset tilbud.
  • Personalet skal bruke den tiltaleformen du ønsker.

Forutsigbarhet

  • Personalet ønsker en god dialog med bruker/pårørende for å utføre det avtalte tjenestetilbudet.
  • Innen 6 uker etter innkomst skal det være et samarbeidsmøte mellom bruker/pårørende og primærkontakt/fagkoordinator ved avdelingen.
  • Rutinene på avdelingen skal ikke styre brukernes hverdag.

Rett til et så aktivt og meningsfullt liv som mulig

  • Etter eget ønske delta i hverdagslige gjøremål.
  • Å ha venner og familie på besøk
  • Å delta i hobbyaktiviteter, kulturelle og sosiale arrangementer.

Åpenhet

  • Personalet ønsker en god dialog med bruker og pårørende
  • Bruker har innsynsrett i egen journal
  • Personalet imøteser gjerne innspill fra bruker og pårørende for å gjøre tjenestetilbudet bedre.

 

Kontaktinfo

Postadresse: Trondheim kommune, Charlottenlund helse- og velferdssenter, Postboks 2300 Torgarden, 7004 Trondheim

Avdeling 1.etg

Blå fløy:       72 54 84 06
Grønn fløy:  72 54 84 08

Avdelingsleder Elise Einarsve Rian, tlf: 48 15 47 02. Epost:

Avdeling 2.etg

Rød fløy:    72 54 84 11
Gul fløy:     72 54 84 13

Avdelingsleder Roger Ørndahl, tlf: 45 80 40 87. Epost:

 

TK-kode: 013820

Adresse: Yrkesskolevegen 21, 7058 CHARLOTTENLUND

Leder

Pia Elisabeth Mjønes Rande
Enhetsleder

Direktetelefon:

Annen:

E-post:

Finn ansatt

search

Martine Gundersen Bjørnstad

Avdelingssykepleier III
Telefon:
E-post:

Christine Prescovia Grande

Assistent helseinstitusj.
Telefon:
E-post:

Marianne Betten Pedersen

Assistent helseinstitusj.
Direktetelefon:
E-post:

Elise Einarsve Rian

Avdelingssykepleier I
E-post:

Andrea Sverresdatter Robertsson

Kontormedarbeider
E-post:

Marthe Lauritsen Sesseng

Avdelingssykepleier I
Direktetelefon:
E-post:

Magdalena Elwira Sniegowska

Konsulent
Telefon:
E-post:

Marlinn Bergqvist Thomsen

Fra Helt MED
E-post:

Roger Ørndahl

Avdelingsleder III
E-post:

Sist oppdatert: 18.12.2024

013820

Fant du det du lette etter?