Etterlevelseskontroll konsulenttjenester
Etterlevelseskontroll konsulenttjenester
Innhold
I denne revisjonen har vi gjennomført en kontroll med hvorvidt Trondheim kommune har redusert konsulentutgiftene i tråd med bystyrets vedtak i sak 233/18.
Revisjonen konkluderer med at Trondheim kommune i all hovedsak har fulgt opp bystyrets vedtak og etterfølgende behandling i formannskapet. Vi har følgende merknader og forbedringspunkter:
- Det er ikke lagt fram sak om intern fakturering i henhold til vedtaket i formannskapssaken.
- Feilaktig artsbruk påvirker sammenligning mellom år.
- Konsulentutgiftene på driftsområdet har økt med 10 mill kr årlig, mens konsulentutgiftene på investeringsområdet har blitt redusert med i underkant av 30 mill kr per år.
- Manglende oppfølging av konsulentugifter mot rammeavtalene.
- Manglende dokumentasjon på avholdt minikonkurranse før 2017.
- Eksterne prosjektledere har anvisningsmyndighet.
- Brudd på anskaffelsesregelverket ved bytte av arbeidsgiver
Sist oppdatert: 13.08.2024