Yrkesskolevegen, gnr/bnr 16/511, felt B14 nr.1, detaljregulering

Frist for innspill: 02.12.2024

Yrkesskolevegen, gnr/bnr 16/511, felt B14 nr.1, detaljregulering

Overnevnte plan er 02.10.2024 vedtatt av Byutviklingsutvalget.

Hensikten med planen

Planforslaget legger opp til boligbebyggelse, forretning og kontor. Ved en gjennomsnittlig leilighetsstørrelse på 70 m² BRA tilsvarer boligutnyttelsen ca. 235 boliger. Bebyggelsen er foreslått med høyder fra fem til seks etasjer.

Sammendrag

Foreslått bebyggelse vil tilføre mange nye boliger. Det foreslås en høy tetthet med funksjoner i form av forretning og tjenesteyting i førsteetasjene mot den fremtidig Brundalsforbindelsen og mot et torg plassert nord i planområdet. Bussholdeplass er foreslått ved torget, nært framtidige idrettsflater. Til sammen vil dette utgjøre den sentrale delen av framtidig lokalt sentrum på Øvre Rotvoll.

Det er noen utfordringer som må løses før planforslaget kan gjennomføres.
Kommunen har vedtatt fire punkter skal arbeides videre med og innarbeides i planforslaget før sluttbehandling:
1. Planforslaget må tilpasses eventuelle endringer i kjøremønster og plan for Brundalsforbindelsen.
2. Planforslaget må få en bestemmelse som sikrer en håndtering av jordressursen til jordbruksformål
3. Vurdering av klimagassutslipp må utredes.
4. Grep for å sikre god byform og arkitektur må sikres i planforslaget før saken sendes til sluttbehandling.

Saksdokumenter

Vedlegg

Trondheim kommune Byplankontoret
Postboks 2300 Torgarden
7004 Trondheim eller

Spørsmål kan rettes til Bytorget

Saksreferanse: 2023/8169

Gi innspill

Logg inn for å gi innspill

Du kan også sende inn merknad på e-post til . Husk å oppgi saksreferanse.

Sist oppdatert: 21.10.2024