Hva gjør vi i BARN&Rom
Hva gjør vi i BARN&Rom
Nettverk og refleksjon som metode
Innhold
Vi har et faglig nettverk for å kunne dele og lære av hverandre
- Kompetanseheving: Økt bevissthet rundt det fysiske miljøets betydning for det pedagogiske innhold
- Et mer stimulerende læringsmiljø
- Øke bevisstheten med hensyn til valg av leke- og læringsmateriell
- Utvikle et felles fagspråk
- Utvikle refleksjon over eget arbeid – som fører til endring på egen enhet
Deltakende barnehager
Nettverk 1
- Blakli
- Ilabekken
- Nidarvoll og Sunnland
- Hallset
- Bromstad/Majorstuen
- Kattem
- Bymarka naturbarnehager
- Ringvålskogen barnehage
- Sentrum barnehager
Nettverk 2
- Aastahagen
- Nardosletta
- Festningen
- Øvre Sjetnan
- Thyra
- Ranheimsfjæra
- Presthus gård/ Vikåsen
- Kolstad
- Tillermyra
Nettverk 3
- Øya
- Byneset
- Byåsen
- Brundalen
- Vestkanten
- Saupstadringen
- Hårstadmarka
- Granåslia Læringsverksted
- Bratsberg FUS Kulturbarnehage
Lederforankring
Vil vil at lederne i BARN&Rom barnehagene skal delta på nettverkssamlinger, temamøter og i referansegruppen.
En av suksesskriteriene for å lykkes med faglig utviklingsarbeid er lederforankring.
Fokusområder 2024-2026
"ROM for BARNS fortellinger"
Spørsmål til refleksjon
Hvordan kan vi helt konkret utforme rom og møteplasser for at barna skal få tilgang til ting, rom og materialer som støtter opp om deres fortellinger og ulike uttrykksformer?
- Hva kan “ROM” bety?
- Hva skal det være "ROM" for?
- Hva kan “fortelling” bety?
- Hvordan "forteller" barn?
- Hvilke materialer kan støtte opp under barns fantasi, kreativitet og fortellinger?
Sist oppdatert: 04.11.2024