Yrkesskolevegen, gnr/bnr 16/511, 16512, m. fl., felt B11-B13, detaljregulering

Frist for innspill: 02.12.2024

Yrkesskolevegen, gnr/bnr 16/511, 16512, m. fl., felt B11-B13, detaljregulering

Overnevnte plan er 18.09.2024 vedtatt av Byutviklingsutvalget.

Hensikten med planen

Planforslaget innebærer å etablere boliger med mulighet for noe areal til forretning, bevertning og tjenesteyting. Det foreslås en økning fra 400 m2 til 1700 m2 BRA forretning, bevertning og tjenesteyting i forhold til områdeplanen. Planforslaget viser rekkehus i felt B11 og en kombinasjon av leilighetsbygg og rekkehus i felt B12 og B13. Det foreslås et minste antall boenheter på 373 boliger.

Sammendrag

Planforslaget viser en variasjon i høyder og bygningstyper, og illustreres med varierende fasader i form av materialer og fargebruk. De ulike feltene vil også variere, fra et urbant B13, til småhus innenfor B11. Det planlegges utadrettet virksomhet mot gata i felt B13. Det tilrettelegges for sammenhengende felles uterom i felt B12 og B13, mens felt B11 vil i tillegg til felles uterom få private hageparseller.

Det er utfordringer som må løses før planforslaget kan gjennomføres. Kommunen har vedtatt fem punkter det skal arbeides videre med og innarbeides før sluttbehandling:

1. Bestemmelsene om leilighetssammensetningen endres for å sikre en større andel tre- og fireromsleiligheter.

2. Illustrerte åpninger i bebyggelsesstrukturen og avtrapping langs terreng må fastsettes i plankartet eller sikres bedre i bestemmelsene.

3. Beregning av utnyttelsesgrad må være i samsvar med statlig veileder for grad av utnytting. Vinterhage/orangeri og støyutsatte og/eller innglassede balkonger medregnes ikke som uteoppholdsareal. De skal inngå som del av total utnyttelsesgrad, men ikke i grunnlaget for krav om uteoppholdsareal.

4. Areal for vedlikehold for sykkel må sikres for hver 100 boliger.

5. Planforslaget må tilpasses eventuelle endringer i kjøremønster og plan for Brundalsforbindelsen.

Saksdokumenter

Vedlegg

Trondheim kommune Byplankontoret
Postboks 2300 Torgarden
7004 Trondheim eller

Spørsmål kan rettes til Bytorget

Saksreferanse: 2023/13522

Gi innspill

Logg inn for å gi innspill

Du kan også sende inn merknad på e-post til . Husk å oppgi saksreferanse.

Sist oppdatert: 17.10.2024