Granåsvegen 51 og 51B, detaljregulering

Frist for innspill: 30.09.2024

Granåsvegen 51 og 51B, detaljregulering

Overnevnte plan er 10.07.2024 vedtatt av Byplansjefen.

Hensikten med planen

Hensikten med planarbeidet er å legge til rette for fortetting ved å erstatte to eneboliger med tre rekkehus og til sammen ca. 12 leiligheter.

Sammendrag

Rekkehusene er i tre etasjer, hvorav to med sokkel. Ett rekkehus foreslås plassert parallelt med Granåsvegen. De to rekkehusene med sokkel plasseres vest og øst langs eiendomsgrensene. Felles uteoppholdsareal ligger sentralt plassert mellom rekkehusene. Det er sørvendt og har gode solforhold. Alle boenheter har privat uteoppholdsareal i form av markterrasse eller takterrasser.

Bilparkering skjer i parkeringskjeller, i tillegg tillates det en parkeringsplass på bakkenivå. Kjøreadkomst til planområdet og parkeringskjeller skjer fra Granåsvegen og er plassert helt i vest, på den nederste delen av tomta.

Hovedutfordringen har vært å finne en løsning for kjøreadkomst fra Granåsvegen som i tilstrekkelig grad ivaretar trafikksikkerheten for myke trafikanter.

Saksdokumenter

Vedlegg